Friday, April 8, 2011

bas VS kereta...

ASSALAMUALAIKUM^-^


sape ada masalah homesick????
ce angkat tangan......



SAYA!!!



aku memang ada masalah homesick..
sejak aku matrix lagi...

cuba bayangkan....
aku duk kat kolej mara kuala nerang (KMKN) yang jauh kat pelusuk kedah nun....
jauh ok...
dari kuala kangsar hampir 6 jam...
dulu masa aku kat (KMKN), aku selalu jugak balik rumah...
mahal woo tambang dia..
kena naik bas banyak kali...
dari KMKN ke shahab perdana (terminal bas) lebih kurang sejam..
tambang kalau tak silap aku RM4.00
pas tu dari shahab perdana naik bas ke ipoh..
tambang aku tak ingat...
kadang2 aku naik dari shahab perdana ke butterworth
sebab butterworth ada bas ke kuala kangsar...
selalunya aku turun sekerat jalan...
contoh..aku tak turun kat ipoh..
tapi aku turun kat hentian R&R sungai perak..
pas tu bapak aku ambik aku kat situ...


masa aku kat matrix, selalu jugak family aku datang lawat aku..
best memang tak terkira la...


masa nak balik dari kuala kangsar ke KMKN ni sakit sikit....



cuba bayangkan....



kul 11.45 pagi...kuala kangsar-----butterworth..
sampai butterwoth lebih kurang pukul 1.45 petang...

pukul 2.00 petang..butterwoth------shahab perdana
sampai lebih kurang 4.00 petang...

4.00 petang...shahab perdana------KMKN...
sampai kul 5.00 petang...



haha..
cuba bayangkan berapa banyak bas aku naik...

dari pagi sampai ke petang semata-mata nak sampai ke KMKN...
BTW..KMKN is the best place...
tempat yang memang tenang kalau nak study...



SO


sekarang ni aku kat penang....
lagi kerap aku balik...
2 minggu skali aku balik..
kalau ada duit lebih sikit, 1 minggu skali aku balik..
mak dengan abah aku dah bising..
asyik balik je..
bila nak study nye..
dont worry mom dad...
anak mu study ok..


sepanjang aku kat penang ni aku tak pernah balik naik bas...
aku balik naik kereta..
harris ambik dan hantar...
aku bukan manja...
tapi, bila aku sebut je pasal nak balik naik bas..ha..mula la kami gaduh..
last2 aku dah malas dah..
pernah sekali tu, aku dah beli tiket..
buang cam tu je tiket tu..


tadi aku call harris..
aku cakap aku nak balik naik bas...
sebab aku kesian kat dia..
dah la dia ada masalah..
sekarang ni pun dia kat klang..
kakak dia sakit...
ape lagi..dah start bertekak dah..
adoi...
last2 aku mengalah jugak...
malas nak pnjangkan gaduh2..



redho je la...

p/s: semoga kak wan a.k.a NUR FARIZAWANDARMINI...cepat sembuh...harap2 betul la aku eja nama kak wan ni...

No comments: