Saturday, December 18, 2010

kenapa jadi macam ni?

ASSALAMUALAIKUM....
cuti sem kali ni sungguh membosankan...mengadap final yer projek yg kian berterabur...
banyak sungguh dugaan...aku tak tau la ape nak jadi...hope everything gonna be fine soon...
post kali ni aku nak berkongsi sikit pendapat tentang ayat2 yg biasa diguna pakai oleh remaja2 zaman sekarang...-aku kadang2 je...pas kna tegur ari tu langsung tak berani dah..
1. sepotong ayat yang biasa digunakan ialah- KOT, SIOT, SENGAL, BAJET, MENCAPAP, BALAK, dan lain2 lagi lah..kalau nak tulis semua banyak...
2. ayat sms atau ayat dalam facebook...je-jew, ke-kew, sihat-cihat, sory-sowy, rindu-windu, pe-pew, serius-seyes, dan banyak lagi la...
kenapa ye?
erm..mungkin ayat yg no 2 tu depa rasa cam cute kot...susah la nk bace..tulis cam biasa sebut dah la..kan senang..pendek pun pendek..contoh, 'ke'..tak payah nak buang masa tambah "w" jadi "kew"
tapi yang ini la pun yg jadi trend sekarang..peredaran masa la katakan..pape pon, aku x nak la komen banyak2 sangat..sensitive to certain individu..
fesyen zaman skg pun dah makin pelik aku tengok...
cuba tengok ni...












bab lady gaga ni memang banyak la pakaian pelik dia...malas la aku nk letak muka dia je...aku bukan suka pun minah ni...

so..kepada peminat2 yg ada minat kat artis2 yang mukanya ada kat atas ni, jangan cepat melenting ye...
blog ni cuma luahan semata2...

-sekian-








Friday, December 10, 2010

no title

assalamualaikum....
dah lama rasanya x menulis...
sibuk skit dengan final yer projek...
cuti sem pon terpaksa korban...
redha je la...
dah x lama dah nk gradnye..
so, kali ni aku nk cite skit pasal kawan aku ni...dia ni aku kenal masa kat mtrx...
kebetulan duk 1 blok...
ari tu aku g kat FB dia...
aku umpamakan kawan aku ni dengan Z..
kawan dia..N
so, ni perbualan antara Z & N...

N: ngangkung best....aku dh tgk =)
ko patut try la tgk cte melayu....nothings wrong kot...

dulu aku pun layan cte laen je..melayu x layan kat panggung...tp dah try sekali...pasti nk lagi =p


Z: hahaha..tak berbaloi wehhhh!
better aku download je..aku mmg tgk cte melayu, tp tgk kat bilik jela..free..x bbaloi byr rm10 untuk cte yg tah pape..huhuh


pas tu aku pon terpikir...teruk sangat ke cite melayu?
hebat sangat ke cite org putih?
ramai gak kawan2 aku ni x ske layan cite melayu kat pwgam...
sume cakap, bosan la, x berbaloi la, jalan cite sama la, ending entah pape la...bla bla bla...
tp bg aku, cite yg aku prefer untuk tgok kat pwagam ialah cite melayu..
sebab?
1. senang paham...xpayah tgok subtitle..
2. xd adegan yg melampau2..
3. aku org melayu

aku rasa cite melayu zaman skg pon dh byak berubah..ada kemajuan...
kalau dulu, tema cite melayu, hero miskin bercinta dgn heroin kaya..pas tu cinta dihalang oleh pangkat, keturunan dan darjat...sume klise..
tapi cite skg dah len...pengarah dan penulis skrip dah pandai mengeluarkan idea yg bes2...
pas tu, cite melayu zaman skg ni ringan...
maksud aku x susah nk paham...
tapi, kalau cite org putih, kadang2 tu tgok dah nk habis pon still x paham2 jugak...
pendek kata, aku mmg x suke tgok cite org putih kat pwagam...!

adiosss