Thursday, September 22, 2011

syok sendiri b4 the real convo...

salam semua...
sekarang ni aku dengan kengkawan aku dok kat surau...
tido kat surau...

semalam kami semua dah pi try baju convo, and tangkap gambar beramai2...

sat lagi pukul 3 petang baru convo yang sebenarnye..
kawan aku sorang dalam surau ni dah terasa nevesnye..

aku ni sakit perut la plak..
rasa macam nak terkentut..tapi tahan..

by the way, ni aku sharekan sikit gambar2 sebelum convo yang sebenar...
enjoy the pictures...

:: ni masa dalam bilik tetamu..tengah duk bersiap..

:: go go power ranjers...


ok..cukup untuk hari ni..
nanti bila dah convo, aku tunjukkan gambar yg sebenar..

Wednesday, September 21, 2011

debaran kian terasa...

assalamualaikum......
ketika ini aku berada di desiswa saujana usm...
merempat di bilik adik junior dan surau...

sungguh tak sabar menanti hari esok jam 3 petang...
konvokesyen aku yang pertama kali dalam hidup aku...

petang nanti kawan2 aku ajak bergambar dengan pakai jubah konvo..
sebab takut esok tak sempat..

kat tapak konvo bermacam2 jualan ada...
aku nak beli..
tapi kena cucuk duit dulu..hahaha...

p/s: perut dah lapor..nak gi soru jap...

tak suka...

16/9/2011

Assalamualaikum kepada semua pembaca blog aku...

Memang dah agak berkarat blog aku ni...

Kat rumah tak dapat internet...

Macam2 benda yang aku alami sekarang...

Salah satunye yang aku nak cerita ni, pasal salah sorang budak tusyen aku...

Budak perempuan..darjah 5..next year UPSR...

Aku ni rasa macam dah malas nak mengajar dia...

Bukan apa...

Kalau dia ni jenis yang rajin nak belajar tak pe...aku lagi suka..

Ni tak...baru buat keje sikit, dah cakap bosan...bosan3...tu je yang dia tau..

Lagi satu, untuk subjek BM, aku rasa aku ni dah macam bukan cikgu tusyen dia..tapi diupah untuk buat semua keje sekolah dia...

Kalau buat karangan tu, dia ni langsung tak nak cari idea untuk isi karangan...

Semuanya aku yang kena cari...

Bila aku suruh dia cari, dia asyik cakap, TAK TAHU TAK TAHU...

Aku memang dah bosan tahap gaban...

Tak pasal2 aku pulak yang kena perah otak aku pikir cari isi karangan dia...

Yang lagi aku bengang tu, dah la aku cari isi karangan dia, dia nak buat karangan pun tak nak...

Aku jugak la yang kena buat karangan dia...

Dia just pegang pensil, dan salin apa yang aku cakap...

Haisyyy..jangan sampai aku report kat mak dia...

Bagi aku, dia ni bukan la bodoh pun...dia ni MALAS... sebab mak dia cakap, anak dia ni periksa dapat nombor 1..

Subjek sains pun macam tu jugak...

Bila nak jawab soalan, aku jugak la yang kena bagi jawapan...

Padahal, jawapan ada je kat nota buku tu...saje je dia ni MALAS nak baca nota tu...

Subjek BI pun sama jugak...

Aku jugak le yang kena belek kamus tu...padahal dia ni bukan tak tau nak guna kamus...

Semua benda nak kena SUAP SUAP SUAP...

Apa la aku nak buat dengan budak perempuan ni...

Yang dia tau, bila dah bosan, dia keluarkan penutup tin dalam beg dia, pas tu dia ajak aku main...

Wei!!!aku ni bukan budak 7 8 tahun...aku ni dah umor 22 dah wei...

Semalam dia suruh adik aku ajak aku main tutup tin..main carom...

Semua aku cakap aku tak nak...

Last2 aku buat2 sakit kepala...

Rasa berdosa jugak kat mak dia..

Tapi nak buat macam mana..dah anak dia tak nak belajar..

Bukan aku tak pernah paksa...last2 dia jawab, ALA KAK AIN..NI BUKAN KEJE SEKOLAH PUN..ESOK2 PUN BOLEH SIAP...

Cepat2 la aku bla dari rumah ni..aku dah malas nak mengajar dia ni...

:: help me to solve this problem...