Tuesday, March 29, 2011

pulau burUng

assalamualaikum.....

mm..ni entry terbengkalai..
sebenarnye aku dah lama nak buat entry pasal pulau burung ni..
tapi tak ada masa..

so..
24/3/2011 hari tu..
semua budak biotech final year ada fild trip..
ni field trip under subject fermentation technology (perlu ke mention subject??)

pulau burung...
pulau ni banyak burung ke?
nak pergi ke pulau ni kena naik feri or bot ke?

mmm

pada sesiapa yang tak tau, mesti tertanya2 macam aku...

sebenarnye..ni bukan pulau burung.......
tapi ejaan betulnye, pulau burong....
pulau burong ni actually............










TEMPAT PELUPUSAN SAMPAH..................OK...










haha....
baru tau...
so..
no fery mery ..
pulau burong ni kat kawasan nibong tebal..
bukan tempat percutian untuk sekeluarga.
tapi kalau korang nak try bawak family korang kat sana pun ok jugak..
tak ada yang salah pun...


so..ni antara pics yang sempat aku ambik la..
tak ada yang menarik pun..
BAU???

wangi....mmm...
masa kami pergi tu...
kejap2 panas..pas tu rintik2..

:: ha..ni bas kami..pink color gitu..

:: yang pak cik pakai baju biru tu la yang bagi penerangan kat kami..ingatkan cina..tapi melayu da....


:: cuma boleh tengok dari jauh je...tak boleh naik..sebab tanah lembik

so..


mm..apa yang aku boleh katakan pasal pulau burong ni....
actually..banyak pekerja kat dalam ni..
laki pompuan semua ada..
anjing pun ada..
lori keluar masuk angkut sampah..
sampah memang banyak giler la...
sampah yang datang kat sini bukan ada filter pun..
mmm...
macam ni..sampah tu, ada je kemungkinan mayat ke..
apa ke..
anything..
mungkin jugak ada badan manusia yang di kerat2...
huuuuuu....

bau busuk kat pulau burong ni disebabkan oleh ammonia...
pas tu, syrikat yang uruskan tapak pelupusan sampah ni ada jugak buat bisnes jual gas methane untuk industri2....

:: tengok tu...semua sibuk bergambar..aisy...tempat pelupusan sampah pun harus bergambar..(harus) topi pink tu aku yang punya..
ramai yang dok sewa untuk ambik gambar...

:: buku kat tangan menandakan aku catat apa yang dibagi tau...(plzz..la..poyos)

No comments: