Monday, March 14, 2011

dasar pemandu gerek..

al kisahnye....
jumaat lepas, 11/3/2011..
aku dengan mak + adik laki +adik pompuan + opah gi pekan kuala kangsar..
banyak agendanya...
mak demam masa tu..
so bawak mak gi klinik..cek doktor..
opah aku pulak nak beli tiket bas ke klang..
rumah mak cik aku..
dia nak pi rehat2 kat rumah mak cik aku..
maklum la..duk sorang2...


ok...


adik aku parking kereta kat depan maybank..
sebab tempat lain dah penuh..
masa tu hujan..
nak dijadikan cerita, kami parking kete site yang paling hujung..
so, sebelah kiri kami ada kereta proton wira biru..
disebabkan adik aku parking rapat sikit, so agak susah la nak keluar..
terutamanya yang duduk kawasan tempat duduk kiri pemandu...
faham ke???


opah aku nak keluar..
mungkin dia tak perasan...
maklum la..
orang tua la katakan..


masa opah aku nak bukak pintu kete, pintu kete kami terkena dengan pintu kereta wira biru tu...
dalam kereta wira biru tu ada sorang pompuan...

pas tu adik aku ubah tempat parking kete ke bahagian depan..
datang sorang laki, suami pompuan yang dalam kete wira biru tu..

dia tengok la pintu kete dia yang terkena kete kami tu...
dia gosok2 kete dia...
pas tu adik aku dah mintak maaf kat dia...
dia boleh cakap, " huh..habis calar kete aku!!!"

la...sikit je pun..
aku dah tengok dah...
bukan calar sebab geseran..
terhantuk sikit je..
tak ada yang teruk pun...

aku pun apa lagi...
aku cakap la..
" ele..sikit je pun..tu pun nak kecoh"

pas tu, aku dengan adik aku terus bla...

aku tau la memang salah kami..
bukan teruk pun...
cat tak tanggal pun...
bapak aku kete dia siap kena langgar lagi dengan orang...
rilex je...
sebab dia tau..bukan sengaja pun...

masalahnye, kete dia bukan lawa pun..
cat pun tak berkilat..
banyak jugak calar2...

lawa lagi kete bapak aku..
berkilat lagi..

tu baru wira, beum toyota, honda lagi..

huh..gerek giler....
suami isteri sama je....

dulu aku pernah gak jumpa lagi sorang pemandu gerek...
masa tu aku kuar dengan kawan aku naik moto..
kawan aku cilok tak lepas, tergesel la moto kawan aku dengan kete gen2 oren..

driver tu siap panggil kawan aku.." woi..ko mari sini"...
" bape ko boleh bayar??"

hello...
driver tu tak turun lagi dari kereta, tak tengok lagi banyak mana yang calar, terus mintak bayaran...

memang salah kami...
tapi at least turun la dulu dari kete..
tengok dulu calarnye teruk ke tak..
baru la mintak bayaran...

lagi pun kete gen2 tu dah kemek pun kat bahagian pintu penumpang...
dah gerek..
cakap elok2 tak boleh ke...

2 2 pemandu gerek ni orang melayu pulak tu...
menggetikkkan...
langsung tak ada budi bahasa....

No comments: