mak: akak, mak ada beli sardin. ada kat dapur..akak masak la..
kakak: ok mak...akak masak sardin memang sedap....
mak: emm...ye la tu...
kakak: betul la mak...akak memang pandai masak sardin...
adik: akak, adik lapar la...adik nak makan nasi...
kakak: adik makan roti dulu...akak masak sardin jap...akak masak sardin sedap...kuah dia siap boleh hirup2 lagi..
adik: aa..akak masak sardin sedap...
kakak: adik, adik, mai sini....cuba rasa sardin akak ni...
adik: mmm...sedap la...
kakak: ha..kan akak dah cakap, akak masak sardin memang sedap....
adik: nak kuah lagi...
kakak: adik, ambik pinggan, gelas...panggil mak...jom kita makan...
adik: ok...mak, oo mak... jom makan..akak dah siap masak...
mak: ye. mak datang...
kakak: mak, cuba mak rasa sardin yang akak masak ni...sedap tak?
mak: akak masak sardin apa ni?
kakak: kenapa mak? tak sedap ke?
mak: tak sedap langsung. rasa cam apa je...
adik: hahaha....tu la...
mak: akak ada letak cabai tak tadi?
kakak: opss....lupa la mak...akak langsung tak ingat....
mak: akak ada letak aji na moto tak?
kakak: alamak! lupa jugak la....
mak: ha tu la...tadi cakap pandai masak sardin....
adik: akak masak sardin sedap...kuah dia siap boleh hirup2 lagi.. (nada perli)
kakak: isyy kamu ni adik....
mak: sini sardin tu..biar mak masak balik...
kakak: akak betul2 lupa la mak nak letak cabai dengan aji na moto....
mak: tu la...rajin sangat ke dapur..ni la jadi nya...
adik: entah akak ni...
mak: ni dia sardin...baru la sedap...
kakak: aaa la...sedap dari tadi...hehehe....
adik: mak masak lagi sedap dari akak masak...
kakak: diam la kamu...
mak: dah dah...makan je....

moral: jangan over confident sangat la....merendah diri kan bagus...
No comments:
Post a Comment