Sunday, January 2, 2011

akibat OvEr confident



mak: akak, mak ada beli sardin. ada kat dapur..akak masak la..

kakak: ok mak...akak masak sardin memang sedap....

mak: emm...ye la tu...

kakak: betul la mak...akak memang pandai masak sardin...



adik: akak, adik lapar la...adik nak makan nasi...

kakak: adik makan roti dulu...akak masak sardin jap...akak masak sardin sedap...kuah dia siap boleh hirup2 lagi..

adik: aa..akak masak sardin sedap...


kakak: adik, adik, mai sini....cuba rasa sardin akak ni...

adik: mmm...sedap la...

kakak: ha..kan akak dah cakap, akak masak sardin memang sedap....

adik: nak kuah lagi...

kakak: adik, ambik pinggan, gelas...panggil mak...jom kita makan...

adik: ok...mak, oo mak... jom makan..akak dah siap masak...

mak: ye. mak datang...


kakak: mak, cuba mak rasa sardin yang akak masak ni...sedap tak?

mak: akak masak sardin apa ni?

kakak: kenapa mak? tak sedap ke?

mak: tak sedap langsung. rasa cam apa je...

adik: hahaha....tu la...

mak: akak ada letak cabai tak tadi?

kakak: opss....lupa la mak...akak langsung tak ingat....

mak: akak ada letak aji na moto tak?

kakak: alamak! lupa jugak la....

mak: ha tu la...tadi cakap pandai masak sardin....

adik: akak masak sardin sedap...kuah dia siap boleh hirup2 lagi.. (nada perli)

kakak: isyy kamu ni adik....

mak: sini sardin tu..biar mak masak balik...

kakak: akak betul2 lupa la mak nak letak cabai dengan aji na moto....

mak: tu la...rajin sangat ke dapur..ni la jadi nya...

adik: entah akak ni...

mak: ni dia sardin...baru la sedap...

kakak: aaa la...sedap dari tadi...hehehe....

adik: mak masak lagi sedap dari akak masak...

kakak: diam la kamu...

mak: dah dah...makan je....



moral: jangan over confident sangat la....merendah diri kan bagus...

No comments: