Monday, June 6, 2011

1st day as a teacher

salam semua....
3/6/2011 hari tu aku mengajar sains untuk budak darjah 6..
aku mengajar kat sekolah lama aku...
15 orang student je yang datang..
jadi la...

so aku pun mengajar le...
mula2 aku bagi salam...
pas tu aku bagi intro dulu..
aku cakap, " hari ni kamu semua tahu tak yang tusyen sains ni bukan cikgu firdaus yang ajar?"
depa semua cakap, tau...

so, senang keje aku..
depa semua pun kenal aku...

aku bagi latihan 30 soalan..
pas depa dah siap, kami bincang jawapan sama2..
bising skit la kelas tu..
sebab suara aku ni pelan skit..
tak larat nak jerit...

aku ambik kehadiran..
" miza ni kenapa selalu tak datang?"

depa jawab..
"dia jaga anak cikgu.."
"dia nak kawin cikgu.."

lawak je...
pape pun, enjoy ajar depa...

No comments: