Friday, December 10, 2010

no title

assalamualaikum....
dah lama rasanya x menulis...
sibuk skit dengan final yer projek...
cuti sem pon terpaksa korban...
redha je la...
dah x lama dah nk gradnye..
so, kali ni aku nk cite skit pasal kawan aku ni...dia ni aku kenal masa kat mtrx...
kebetulan duk 1 blok...
ari tu aku g kat FB dia...
aku umpamakan kawan aku ni dengan Z..
kawan dia..N
so, ni perbualan antara Z & N...

N: ngangkung best....aku dh tgk =)
ko patut try la tgk cte melayu....nothings wrong kot...

dulu aku pun layan cte laen je..melayu x layan kat panggung...tp dah try sekali...pasti nk lagi =p


Z: hahaha..tak berbaloi wehhhh!
better aku download je..aku mmg tgk cte melayu, tp tgk kat bilik jela..free..x bbaloi byr rm10 untuk cte yg tah pape..huhuh


pas tu aku pon terpikir...teruk sangat ke cite melayu?
hebat sangat ke cite org putih?
ramai gak kawan2 aku ni x ske layan cite melayu kat pwgam...
sume cakap, bosan la, x berbaloi la, jalan cite sama la, ending entah pape la...bla bla bla...
tp bg aku, cite yg aku prefer untuk tgok kat pwagam ialah cite melayu..
sebab?
1. senang paham...xpayah tgok subtitle..
2. xd adegan yg melampau2..
3. aku org melayu

aku rasa cite melayu zaman skg pon dh byak berubah..ada kemajuan...
kalau dulu, tema cite melayu, hero miskin bercinta dgn heroin kaya..pas tu cinta dihalang oleh pangkat, keturunan dan darjat...sume klise..
tapi cite skg dah len...pengarah dan penulis skrip dah pandai mengeluarkan idea yg bes2...
pas tu, cite melayu zaman skg ni ringan...
maksud aku x susah nk paham...
tapi, kalau cite org putih, kadang2 tu tgok dah nk habis pon still x paham2 jugak...
pendek kata, aku mmg x suke tgok cite org putih kat pwagam...!

adiosss






No comments: