Friday, April 29, 2011

senyum....

Senyum

Tak perlu kata apa-apa

Senyum

Tak perlu kata apa-apa

Senyum

Tak perlu kata apa-apa

Senyum

tak perlu kata apa-apa.....


ni la first impression aku bila aku bukak paper biochemical engineering tadi.....

senyum ada 2 makna..
senyum sebab yakin boleh jawab or sebab tak boleh jawab???

mesti la senyum sebab yakin boleh jawab...
bukan nak riak..
tapi soalan dia sama sebiji dengan soalan tahun lepas...
mujur semalam aku sempat pi bilik kawan aku tanya macam mana nak buat......
at least aku tau la cara2 nak menjawabnye....

so..

paper hari ni cover la paper fementation yang susah ari tu......


p/s: semoga dapat flying colours....

ada apa dengan tarikh 29/4/2011

hari tu aku ada nak bagi tau kan ada apa dengan tarikh 29/4/2011......

so...

memandangkan hari ni adalah 29/4/2011...


aku...nor ain binti ahmad hesam...


ingin...


mengucapkan....


to




mohd harrisul ikhsan bin mohd mahabudin....

semoga apa yang abang impikan akan tercapai...
semoga dirahmati Allah...





lagi????

tadi baru lepas menjawab paper biochemical engineering......

~ain~

Thursday, April 28, 2011

ajarin....yuk..

salam petang semua.....
baru lepas makan....
tinggal nak mandi je...
huh...tu pun nak kabo...

mm...mmm...

aku nak mintak pendapat ni....


mmm...

malu plak nak cakap......







cam mana nak bagi badan ni berisi sikit dari sekarang ni?????


macam2 aku dah buat.......

  1. minum appeton weight gain......

2. vitamin blackmore....


3. vitamin selera makan....

4. makan banyak2...


5.^^tu je.....


tapi still sama jugak.....
macam mana???
dah buntu dah.....
kalau boleh naik bagi naik sikit je...

kurus kena mengata...
gemuk pun kena mengata.....

haisyyy.......
manusia..manusia...

think positive beb.....


bersyukur dengan apa yang ada......
tapi kalau kurus sangat, nanti nak pakai baju kawin tak lawa la plak.....haisyy......

bila nak kawin??

sabo la...nanti aku inform...
tapi badan aku ni memang cam gini dari dulu lagi...
kalau tak percaya, nanti aku letak gambo dari aku kecik sampai la beso ni.....
pandai2 la buat perbandingan......


~ainn~

cikgu ain...

berblog kejap untuk hilangkan stress study...
aku memang ada masalah nak bagi tumpuan kepada sesuatu benda tu lama....
nak buat macam mana ek??

so...
cikgu ain..
sape??

aku la...
haha..

jangan tak percaya....

dulu masa cuti sem, aku jadi cikgu ganti jap...
kat sekolah menengah lama aku...
ce teka subjek apa yang aku ajar....





BI...
hahaha....aku bukan expert sangat pun BI ni...

aku nak ngajo mate...
tapi tak ada la pulak..
kebetulan cikgu BI tu cuti sakit..
so aku terpaksa la ganti kelas dia...

aku ajar form 2, 4 and 5..
haha...serius ni...plz percaya...
budak form tu senang sikit nak ajo nye..
yang susah sikit form 5..
nak nak yang kelas pandai..huh...payah beno...
form 5 yang kelas belakang ni senang sikit...

best jugak la jadi cikgu...
tapi yang tak best bila kita ajar subjek yang kita sendiri pun tak expert...
aku kalau speaking BI ok lagi..nak menulis ni problem sikit...
speakin and writing kan 2 benda yang berbeza...

yang lawaknye, student aku mintak aku ajar buat karangan...
WHAT??
aku: tak payah la..kita buat grammar ok...essay tunggu cikgu lain...

jahat tak aku??
lebih baik aku tak ajar depa buat essay daripada aku ajar benda tak betul..sat g habis result depa...

mesti korang cakap..ala..balajar kat u pun still tak boleh cakap BI ke?
boleh tu boleh..tapi tau2 je la..BI in science kan berbeza dengan BI untuk budak2 akaun, bisnes dan bla bla...

so....

aku bakal jadi cikgu lagi...
hu yey......


bila? kat mna?


habis exam ni...
sekolah rendah lama aku...
nak pakai cikgu tusyen sains untuk budak UPSR
sains??
boleh ke????

boleh la...
aku kan major in biotech...
tapi kalau dapat ajar mate lagi enjoy....

kanapa sikit2 mate????

sebab aku minat mate...

dah tau minat mate, kenapa tak ambik mate masa kat u???????

sebab aku minat bio....

haha..penin sudah.....

mate tu minat aku..
tapi bio jiwa aku.....


selain tu, aku ajar mate and add math untuk budak form 4 kat rumah..
ala...anak jiran je pun...
tapi, aku kena study gak mate dan add math before ajar student ni..
takut lupa plak...

pas tu anak kawan mak aku suruh ajar dia sains darjah 5.....
la..kan dia ada kakak dengan abang dia..
suruh la depa ajar...
mak aku cakap, entah..tak tau..dia suruh kamu ajar dia jugak...
mm..boleh..

aku mengajar je..at least masyuk jugak dari duk termenung je kat rumah tak buat pape kan......
so..
nantikan kehadiran cikgu ain......


^^^

2 important event....

esok...
29/4/2011...

ada apa dengan hari esok??


ce teka...


mmm...

rahsia...

esok baru aku bagi tau...

ada 2 perkara penting yang akan berlaku esok hari....


nak tau?





tunguuuu~~~

Wednesday, April 27, 2011

mai nak interview kejap....

tepat jam 12 tengah hari tadi maka tamat lah masa untuk menjawab soalan fermentation technology...
maka selesai sudah 1 paper...
disebabkan frust...maka ada la sesi intview ni...

pengintview: bagaimanakah perasaan anda sekarang?

aku: lega..sebab dah habis 1 subjek..

pengintview: komen anda tentang soalan fermentation?

aku: err..agak kuciwa...ye ar..hafal semua lec.note pun still tak boleh jawab...susah oo..ni soalan yang paling susah kalau nak dibandingkan dgn soalan2 tahun lepas...

pengintview: boleh anda jelaskan dengan lebih terperinci?

aku: soalan nye banyak nak kena pakai otak...so maknanya, jawapan dia tak ada dalam lec.note..ha..hambik ko..pikir le sendiri...

pengintview: anda jawab semua soalan?

aku: mesti arr..no tinggal2 tempat kosong..mana la tau kot2 yang aku goreng tu betul..kan boleh tambah markah..haha..

pengintview: anda rasa 3 jam cukup untuk anda jawab semua soalan?

aku: selalu tak cukup..tapi tadi cukup plak...terlebih pun ada..haha...so, masa yang lebih tadi, aku termenung + pikir jawapan yg aku bagi tu betul ke tak....

pengintview: nex paper?

aku: lusa..29/4..

^^dah la..malas sudah...

Tuesday, April 26, 2011

fighting yang ditunggu....

erkk....
ALHAMDULILLAH.....
kenyang sudah..baru pas makan...

esok..hari yang ditunggu2..
my first paper..fermentation technology...
nerves giler...

musim sekarang ni, semua orang tengah.....




FIGHT FOR THE EXAM!!!

FIGHT FOR THE FUTURE!!!



agree with me??


ye la..
tak ada maknanya nak fight for love sekarang ni...
love bukan boleh tolong pun masa kat dalam dewan exam...
kita sorang2 la duk terkedek2 nak menjawab soalan...
3 jam plak tu..kematu bontot...



so..bloggers out there..pray for me ok....
~ain~